jannekegaatopreis.reismee.nl

de tijd vliegt

Hello you, you and youuuu,

week 4 is al weer bijna in aantocht (Maandag de 26-09-16)

hoe het gaat? al zeg ik het zelf, het gaat erg goed. de klik met de familie en kinderen is bijna perfect

Laughing

Ik merk aanmijzelf dat het goed is om ver weg te zijn van mijn eigen vertrouwende omgeving. zoals het zelf ondernemen, en dingen eten die ik eigenlijk niet eens lust. Jaaaa ik eeet al mijn groente op wat ik thuis echt niet zou doen als ik iets niet lust eet ik het niet. maar hier doe ik het wel waarom.... het is blijkbaar gezond :P en om een goedvoorbeeld te zijn voor de kinderen, want die lusten niet veel.. ik denk dat ik net zo erg was als hun nu.. vraag mij af hoe ze dat vol hielden om in gevecht te gaan met moeilijke eters. uiteindelijk sluiten we een compromise. dat betekend de helft opeten anders geen toetje.. werkt niet altijd maar vaak wel.

maandag:

was mij toch een dag, sochtens breng ik Layla naar de Nursery. Wat normaal best goed gaat maar dit keer had ze niet haar ochtend. ze moest haar jasje aan en dat wilde ze niet. uitendelijk won ik. Met moeite had ik haar jas aangekregen en konden wij in de taxi naar de nursery, helaas met een huilend kind maar eenmaal op de nursery was alles vergeven en speelde ze met haar andere vriendjes.

in de middag gingen Layla, Deja ( vriendinnetje) naar het park. een super goed idee dacht ik zo. na 10 keer van de kabelbaan aftezijn gegaan ( ik mog ook

Tongue Out
) en andere speeltoestellen gehad te hebben liepen wij terug naar huis. het is maar 8 minuten van huis. Maar ja kinderen zijn kinderen en als ze moe zijn willen ze niet lopen. dus eentje op mijn rug en de andere opgetild naar huis gelopen. Spierballen kweek je wel.

de rest van de week weet ik even niet...

op naar het weekend :)


TGIF

Yeeeeeej vrijdag avond. met de meiden van de cursus ben ik naar ST Albans gegaan voor een avondje uit. het was erg gezellig. wat mij opviel is dat elke vrouw op Naaldhakken gaat stappen en om 11 uur al op bloete voeten aan het dansen zijn.. Serieus wat doe je jezelf aan.. de Pub hier in England is erg anders dan bij ons alleen de slechte muziek van ons cafe en carroussel is het zelfde :P der komt wellis een mooi nummertje voor bij maar dat si het dan ook..

Na een super leuke avond met de trein terug naar huis. ik reis hier veel meer met de trein naar thuis het is erg makkelijk veel beter geregeld dan in Nederland en erg goedkoop als je onder de 25 jaar bent :)

Zaterdag:


Harpenden is klein maar waar ik heen ging om aftespreken was nog kleiner. Radlett was de naam. Same met Silvia een koffie/thee gedronken en het park in geweest want het was lekker weer. Veeel geklets in English want nederlands praten wij hier niet

Wink

het gaat trouwens wel beter met het praten. merk aan mijzelf dat ik meer zelfverzekerder begin te worden en durf te praten ookal is het niet altijd correct wat ik zeg, maarja daarvoor ben ik hier !!! en 4 uur later ( de tijd vlooog voorbij ) gingen wij een smoothie drinken enOMGdie zijn gooooeeeeed. uiteindelijk was het tijd om te gaan. eenmaal thuis iedereen was weg dus k ging naar mijn eigen kamer muziekje luisteren of netflixxen.

its sunday.

vandaag ging ik naar St albans, Jaa alweer maar als je iets leuks wilt doen is that the place to be. samen met 2 andere aupairs die ook in Harpenden wonen ben ik naar een Waffle House gegaan. waar je Wafels eet ;) Serieus zo lekkkkkeeerr!!!

geen avond eten meer nodig! ( foto ) zie je in mijn foto's of misschien zag je het al op facebook.

kortom een leuk weekend gehad.

fotos volgen nog je kunt ze vinden bij mij foto's

morgen begint weer een nieuwe weeek :)

ps ben nog steeds blij dat ik dit doe zoals ik bovenaan al zei een andere plek maakt je sterker, je doet meer dingen die je misschien thuis niet zal doen zoals ondernemen. daar ben ik niet zo van maar hier wil ik graag het huis uit leuke dingen doen. plekken ondekken, vrienden maken. ik zoek mensen op, reis veel met de trein. Sta open voor nieuwe dingen. ben wat meer zelfverzekerd. ik denk dat ik thuis allang papa 10 keer had gebeld voor hulp, nu blijf ik rustig als ik verdwaal en vraag ik aan een vreemde de weg ;)

ik los dingen in mijn eentje op

Smile

Seee youu Sooooon!!

xxx

Reacties

Reacties

Betty

Zo trots op jou. Wat goed dat je al die leuke dingen onderneemt....en heel fijn dat je een goede klik met de familie hebt. We love you ? Hans & Betty

Nina

Wat super leuk Janneke en erg leuke verhalen haha :). Nog veel plezier daar!!

Janet

Hé kanjer,
Wat een mooi verhaaltje,Fijn dat het allemaal mee zit,
Geniet der maar lekker van x

Betsie van Gaal

Hi Janneke, nice to read your experiences across the big sea! have fun and enjoy.
have you already tried Fish & Chips? I did during our holiday last year, but didn't like it.

Cheers, Betsie

Janneke

Thanks everyone,

To betsie, no I didn't trying the fish and chips. Maybe later, I'm not so big fan of fish ;)

Trotse papa

Erg leuke blog. Heel leuk dat het goed gaat. en je mag me gerust bellen hahahaha.
We spreken af dat je je laatste blog in het Engels schrijft :-)

Tot volgende week

grtx

Opa en oma

Leuk Janneke om je verslag te lezen en merken dat het goed met je gaat de groeten van ???? Ons

karin

wat leuk , je bent echt een wereld vrouw , pas maar op dat je dadeluk thuis niet gedwongen woedt om groenten te eten, ..... ik denk dat de groenten in england beter smaken. dat is ook in noorwegen. In noorwegen samken de spruitjes zoet omdat ze minder gif gebruiken . en in elk mens zit er een overlevings instinkt en daarom durf je nieuwe dingen te ondernemen. ....alleen maar hopen als je weer thuis komt dat je ouders het accepteren dat je volwassener bent geworden . dat dede mijn ouders weer niet . daarom is het zo fijn om weer in noorwegen te zijn

Jordan van der Schoot

Hoi Janneke,
leuk om deze verhalen te lezen.
Ik ben benieuwd naar de verdere ervaringen die je op gaat doen.
Heel veel plezier nog daar.

marjaverkuijlen@gmail.com

Hoi Janneke.

Wat een leuk verhaal en leuk om te horen dat je zo van alles geniet, je bent een doorzetter.
Wij zijn heel erg trots en fijn dat je volgen de week weer even thuis komt.

Een Knuffel en de groetjes van Mama en Martijn en Theo en Marloes.

Janneke van Vught

Hallo Janneke,

Wat mag jij trots zijn op jezelf! Echt ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
Nog heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active