jannekegaatopreis.reismee.nl

First week

Hello,,

Alleereest dankje wel voor de lieve reacties (facebook, Instagram, Whatsapp, deze blog)

Daardoor is het alleenmaar leuker om deze blog bij te houden. Wat ik eigenlijk best lastig vind, Waar moet ik beginnen

Tongue Out
Nog 1 ding voor dat ik begin sorry voor het afraffelen van mijn vorige blog ik was die avond erg moe.

First week:

Dinsdag waren de kids nog vrij. Ik was dus de hele dag met Khaled en Layla en de ouders waren werken. Een mooi moment om de kinderen goed te leren kennen en andersom. Khaled de oudste liet mij de stad zien. het eerste wat we gingen doen is een English nummer aanvragen, die je als het goed is hebt opgeslagen

Wink

daarna liepen we langs de supermarkt paar shops en liepen wij door naar het Park en the Playinground wat echt super mooi is en een heeel groot park. Khaled houdt van voetballen en ik ook nog steeds ook al speel ik al heel lang niet meer... we bleven ongeveer uurtje in het park en daarna liet hij mij de nursery zien waar Layla op school zit.

na al dat vele wandelen hadden wij erg zin in een ijsje

Smile

woensdag:

Khaled moest woensdag weer naar school, samen met zijn mama en Layla brachten wij hem naar school, hij zit op een prive school. en dragen uniforms wat eigenlijk best cool is. bij hem zitten er alleen maar jongens op school. daarnaast is het een sportieve school ze hebben elke dag sportactiviteiten. zoals zwemmen, voetbal, defence, tennis basketbal. in de pauze speelt hij altijd voetbal hij is fan van real madrid een echte ronaldo fan. oke ik skipp een beetje door.. na het afzetten van Khaled op school liet Diana mij zien waar ik hem op moet halen. Daarna bracht ze Layla en mij naar huis.

Layla en ik gingen naar de supermarkt om spullen te halen voor de minion cupcakes, en hoe makkelijk cupcakes ook kunnen zijn ik lees altijd de beschrijving. En voor iemand die niet zo goed is in English ging het toch goed, na 10 keer lezen van de beschrijving ;)

Je kunt ze zien in mijn Fotogallerij


Donderdag:

Ik was vrij :) ik ben naar St Albens gegaan een plaatje hier 20 minuten vandaan. daar ben ik op zoek gegaan naar de st Albens Language school. Waar ik mijzelf meteen heb ingeschreven en elke donderdag en vrijdag naar toe ga om mijn English op te knappen vooral kwa spreken wat ik soms nog best lastig vind.

Vrijdag:

na mijn eerste Engelse les ging ik terug naar Harpenden om het dorp nog even goed te verkennen, waar je zo uit bent gelopen want het is maar klein. Helaas ook niet zo leuk als Uden om te shoppen daarvoor kun je beter naar St Albens of London gaan

Tongue Out

Savonds ben ik naar de Pub gegaan waar andere aupairs zaten. Allemaal duitsers ik denk wel 7.. heb helemaal niks tegen Duitsers ze zien er allemaa aardig uit, het nadeel is alleen met zoveel Duitsers om je heen wordt er duits gesproken... en dat versta en praat ik helemaal niet. Al denken die duitsers dat iedereen het kan ofja elke nederlander, ik heb denk ik al zovaak de vraag gekregen is nederlandse taal niet een mix van engels en duits. Ik vind van niet anders had ik het wel beter gekund.

Weeeeeeekend...


okay zaterdag ging ik dus met al die duitsers

Tongue Out
naar London het was een heerlijke regen achtige dag. de 2x regen sinds dat ik hier ben valt dus wel mee ;)

opzich was het wel gezellig afentoe wordt er nog eens engels gepraat. ik ben naar de britisch museum geweest wat ik zelf wel interresant vond. dat is eigenlijk het enige wat ik die dag gedaan had en Jaaaaa ik was erg gesloopt.

Zondag:

Family Time,

uitslapen, Filmpjes kijken, lekker Lunchen en avond eten, beetje voetballen met Khaled

en toen was het alweer Maandag :)

Ik begin het een beetje te snappen wat mijn taken zijn wanneer ze naar school moeten wanneer ik ze mag ophalen van school of de nursery, en zo vind ik een beetje mijn eigen ritme, en hoe ik mijn eigen vrije tijd kan invullen daar ben ik nog steeds mee bezig,

Ik zit nu in week 2 en voor ik het weet is die ook alweer voorbij. iedereen hier in huis is erg aardig voor mij, merk aan de kids dat ze mij wel mogen. natuurlijk luisteren ze niet altijd deed ik ook niet ;) nu nog steeds niet altijd.

ik heb veel momentenjes samen met Layla wat erg gezellig kan zijn. in de ochtend speelde we op de trampoline, serieus dat is echt wel een sport ;) verder waren wij naar de kerk geweest, daar is elke woensdag een speelgelegenheid waar andere kinderen heenkomen en zo ontmoet je ook weer mensen. vandaag leerde ik een Nanny kennen, zij was 28 jaar geleden begonnen als aupair en is blijven haken in England.

het wordt nu een hele lange blog.

wil het nog afsluiten met de winst van real madrid waar Khaled en ik samen naar keken en natuurlijk is het altijd leuk als je favoriete club wint :) om 9 uur moest hij eigenlijk naar bed maar dat werd hem niet, hij haad nog even een gespreks partner nodig wat zeker gezellig was.

Seeeee youuu Sooooon

ps de fotos volgen nog, je kunt ze dan vinden in mijn gallerij

Kiss

Reacties

Reacties

Albert

Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd/ervaren/gezien hebt de eerste dagen. Goede stap gezet met de Engelse les! Veel plezier en succes verder.

Irene Derksen

Hoi Janneke, fijn dat het zo goed gaat! Het klinkt goed allemaal :)
Veel succes/plezier nog!
Groetjes mevrouw Derksen

Janneke

Thank you :)

papa

leuke blog, leuk om het te lezen. Nog ff en je spreekt alle wereldtalen;-)
Hel veul plezier....kijk das Brabants hahahaha
kissiex

Elly

Leuk janneke en wat een ervaringen. Veel succes met je engelse les.

karin

hey på deg :) dat is begroeten in het Noors.
Wat leuk zeg , je bent goed bezig ,,,tja het duits dat leer je snel . ik denk dat je over 8 weekjes duist kan verstaan . en dan kan je gewoon in het engels antwoorden :) . ook goed van je om engels les te volgen . dat kan je altijd wel gebruiken later in je leven.
zal leuk zijn om je te bezoeken ? ik weet niet hoelnag je daar blijft ? of anders wil ik je uitnodigen om naar Hamar te komen in Noorwegen . IK weet dat de vliegtickets spot geode kop zijn van LOnden naar Oslo.

Groetjes karin

marjaverkuijlen@gmail.com

Hoi Janneke.

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je er ook plezier in hebt, in alles wat je onderneemt.






Hoi Janneke.

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je veel plezier hebt in het gezin.
Ook leer je nieuwe mensen kennen,leuk.



































Ho[ Janneke.

Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je heel veel leuke dingen mee maakt.
Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet.

Groetjes Mama en de rest.




l

JolAnda

Hoi Janneke.
Leuk om te lezen wat je zoal doet.
Lijkt me niet makkelijk om met een groep Duitse jongere op stap te gaan in England.
Knap hoor.
Veel plezier en kijk uit naar het volgende verhaal????

Betty

Hoi Janneke, je bent super goed bezig. Leuk te lezen waar je allemaal bezig bent. Komt helemaal goed met zo'n inzet. We love you Hans & Betty ????

Marloes

Kei goed jan! En leuk dat jij en die kinderen het zo naar jullie zin hebben.
Xxxjes

Janneke v gaal

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties :)

Xxx

Gerrie Derks

Hoi Janneke,
Leuk om te lezen! Goed bezig met studie en de kinderen.
Heel veel groetjes van alle Hemelrijkers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active