jannekegaatopreis.reismee.nl

Mei, juni

Hey,

De zomermaand is nu echt begonnen hier! Eindelijk warme tempraturen waardoor je lekker in je korte broek en t-shirt rond kan lopen en hopen op een mooi kleurtje ;)

Even mijn geheugen opfrissen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan.. Gelukkig heb ik veel foto's waardoor ik het wel kan herinneren..

Vakantie:

Eind Mei had ik een weekje vakantie en ben ik naar Noorwegen gegaan en mij familie naar Serbia ( Servië ) en jaa wat hadden wij dit nodig!

Ik was in het zuiden van Noorwegen, ik overnachtte bij Karin, zij woont al 4 jaar in Noorwegen en is zelf ook aupair geweest. Zij is de reden dat iK nu aupair ben :) toen ik haar blog las wilde ik dat ook. Dus het was nog leuker om haar op te zoeken :)

Dankzij Karin heb ik hele mooie plekken gezien in Noorwegen, en ook nog zo goedkoop mogelijk! Want het is duur!! Niet normaal, in het begin had ik echt geen idee wat ik uitgaf omdat ze daar geen euros of ponden hebben, maar kronen. 100 kroon is ongeveer 10 euro.

Sommige dagen hadden wij samen doorgebracht, en andere dagen ben ik alleen op pad geweest in Hamar, Lilli-hamar en Oslo. Ieder stadje heeft wel iets moois. Lillihamar is best klein maar erg mooi heb veel rondgelopen in het centrum waar alle winkels zijn. Stukje bos en een open air museum.

De eerste dag dat ik aankwam werd ik opgehaald door familie van karin haar oma en opa hele lieve mensen. Ze spraken niet echt Engels dat was met handen en voeten praten. Of als hun nichtje er was die alles kon vertalen wat het weer makkelijker maakte.

Het is erg leuk om alleen te reizen het hoeft helemaal niet eenzaam te zijn. Ik heb zoveel nieuwe mensen ontmoet. Waardoor je hele leuke gesprekken krijgt met wildvreemde. Maar daar moet je wel voor open staan.

Samen met 2 Amerikanen heb ik rondgelopen in lilli hamar om de open air museum te zien.

In oslo toen ik de boottour deed zat ik naast 2 Nederlanders die ook uit Brabant kwamen. Erg leuk om in gesprek te raken.

Oslo was erg mooi maar je moet een beetje doorlopen voor je dat ziet. Mijn eerste indruk was, waarom zeggen mensen dat Oslo mooi is? Want ik vond het niet veel aan. Maar als je dan wat verder door loopt meer het centrum in en meer naar het water dan is het super mooi! Oslo heeft allemaal kleine eilandjes waar mensen wonen. Als zei naar het centrum gaan, moeten ze de boot pakken.

Ik zou zeker nog een keer terug willen naar Noorwegen maar dan naar het noorden.


Meer fotos van noorwegen kun je zien bij mij foto's


De werkdagen zijn verder nog hetzelfde, met dit mooie weer gaan layla en ik vaak naar het park of in de tuin op de trampoline.

Verder doe ik veel uitstapjes met mijn vrienden, ben naar een attractie park geweest Thorpe was erg vet veel achtbanen waterbanen etc. De hele dag kunnen vermaken en savonds sliep ik zeer goed want having fun kost veel energie;)

Er komen nu veel Goodbye parties aan omdat er veel mensen al weg gaan :( maar aan de andere kant heel veel leuke dingen op de planning. Zaterdag en zondag een festival, dansjes en drankjes :)

Ik maak er gewoon mijn laatste feestmaand van voordat ik weer terug naar Nederland kom :)

Fijne dag zie jullie gauw

Dikke kus

Janneke,


Ps excuses voor een rommelige blog

Reacties

Reacties

Mark en Janet

Leuk verhaal...en toch weer wat meer van de wereld gezien. Prima zo. Nog eventjes, heeft lang zat geduurd en hup...naar huis;-).
Nog heeeele leuke weken en geniet!!
groetjes en knuffs van je papaaaaaaaa en Janet.

karin

Hei Janneke ,
wat leuk om te lezen dat je leuk vondt :) ik zelf vondt het ook leuk en gezellig , de volgende keer kunne we ergens anders afspreker in noorwegen , als ik een gratis slaap plek kan fikse :) je kan makkelijk naar stavanger en trondheim vliegen , og lekker de trein nemen van oslo naar bodø , dat licht in noorweg noorwegen , de reis duurt dan 12 uurtjes , ik ken daar een nederlander die daar woond waar we wel kunnen verblijven , dan wordt het ook stukke goedkoper . xxx karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active